VOC stad - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Leny - WaarBenJij.nu VOC stad - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Leny - WaarBenJij.nu

VOC stad

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg Leny

25 April 2018 | Sri Lanka, Koggala

Op 23 april vertrokken we richting de kust. We zouden eerst nog een bananenmarkt bekijken, maar alweer vanwege Oud en Nieuw, was die gesloten. Onderweg zagen we ook nog allerlei dorpsfeesten en wielerwedstrijden vanwege het Nieuwjaar. Dat loopt blijkbaar nog een beetje door tot eind april. Dan op 1 mei is het weer en vollemaan dag en het grote Wesakfeest, dan herdenken ze de geboorte, verlichting en de dood van Boeddha. Dat betekent weer een week vrij en feest! En dan op 7 mei vieren ze de dag van de arbeid. Het kan niet op hier. De lunch stond in Galle op het programma. Galle is een oude VOC stad, waar nog een fort staat dat eerst door de Portugezen is gebouwd, door de Nederlanders is uitgebreid en versterkt en tenslotte ook de tsunami in 2004 heeft doorstaan. Er werd vooral handel gedreven in parels, edelstenen, ivoor en kaneel. De Nederlanders zijn graag geziene gasten in Sri Lanka. Ook al omdat ze veel hebben gebouwd en geen mensen hebben gedood, dat door de andere bezetters wel is gebeurd (volgens onze gids dan). Na de korte, of langere wandeling ( het was zeer heet, dus niet iedereen ging mee nog eens verder de stad in). Vertrokken we richting hotel waar we de komende 4 nachten verblijven. Er worden al plannetjes gemaakf voor een rivier safari en walvissen spotten. We zullen het zien, welterusten Leny

• 25 April 2018 - 19:10

Piet Janssen:

Ditis mooi en interessant verslag over deVOC,jullie hebben de afgelopen dagen wel een paar momenten meegemaakt en ik geloog dat jullie reis daarwel als geslaagd mag worden.Piet

• 25 April 2018 - 19:37

Patricia :

Hoi Leny ,
    Wat een mooie reis zeg , geniet er nog maar even van
    Gr Patricia

• 25 April 2018 - 20:02

Monique:

Grappig hé, Nederlandse straatnamen , echte straten en bij de kerk Nederlandse namen .
    Ook ik heb toen een boottocht gemaakt in de buurt naar een tempel gelegen op een piepklein eilandje.
    Nog ff genieten hé.